Richard Karst Tates pleegde de aanslag

Justitie interpreteert de daad van Karst T. uit de Gelderse plaats Huissen als een aanslag op leden van het Koninklijk Huis. Daarmee is het incident uitgegroeid van een regulier misdrijf tot een ,,zaak van nationaal belang”. Verder is T. verdachte van moord of doodslag op de mensen uit het publiek die hij de dood in heeft gejaagd.


T. reed om tien voor twaalf met zijn auto in op het publiek dat keek naar de juist passerende bus met daarin koningin Beatrix en haar familie.

Suzuki

In totaal maakte T. met zijn zwarte Suzuki Swift zeventien slachtoffers. Behalve de vier doden vielen er vijf zwaargewonden en acht lichter gewonden. De man raakte zelf ook gewond toen zijn auto in volle vaart tegen het monument De Naald bij paleis ‘t Loo knalde.

Geen antecedenten

Hoe T., die niet eerder met politie en justitie in aanraking zou zijn gekomen, de veiligheidsmaatregelen heeft kunnen omzeilen, is niet duidelijk geworden. De politie heeft met hem gesproken toen hij nog zwaargewond in het wrak van zijn auto zat en daaruit is opgemaakt dat het om een bewuste actie ging. Ook is nog niets bekendgemaakt over het motief van T.

Hoofdofficier van justitie Ludo Goossens benadrukte dat het niet om een terroristische actie ging.

Gepland

Het is nog niet zeker dat T. zijn daad alleen heeft gepland en uitgevoerd, maar volgens hoofdofficier Goossens zijn er geen aanwijzingen dat er een groep mensen achter de actie zit.

Bron: SpitsNieuws R. den Outer | 30-04-09 | 19:10


Lees ook:Persconferentie: Doden en gewonden bij dramatische Koninginnedag in Apeldoorn
Lees ook:Verdachte Richard Karst T. aanslag Apeldoorn in kritieke toestand
Lees ook:Volkskrant: Karst T. pleegde ‘echt een aanslag’ Koninginnedagdrama
Lees ook:Onderzoeken Koninginnedag afgerond
Lees ook:Feitenoverzicht aanslag Apeldoorn

Heb jij Paranormaal.Blog nog steeds niet toegevoegd aan je Google homepage of Reader? Klik hier!


  • Geplaatst door bob op 30 april 2009 om 21:57

    Hadden jullie niet kunnen waarschuwen als paranormalen?

    • Isabel Blanco:
      30 april 2009 om 22:07

      @bob, helaas niemand heeft dit voorspeld, morgen kun je de update van april terugvinden op het blog. En als je geluk hebt roept Peter van der Hurk het wel een dezer dagen dat ie het heeft voorzien. Maar dat is dan fictie!

      • Karin:
        30 april 2009 om 22:11

        @Isabel Blanco, niet altijd zien paranormalen iets van te voren. Of misschien wel, misschien zijn ze wel gewaarschuwd door deze of genen. Het is niet terug te vinden in de jaarvoorspellingen in elk geval.

      • Roos:
        30 april 2009 om 22:12

        @bob, hij heeft een paar kleine aanslagen voorspelt, maar dit is toch van een heel andere orde, dit kan je geen kleine aanslag meer noemen he…

    • Iem:
      30 april 2009 om 22:19

      @bob, toevallig kreeg ik vanmorgen een flits binnen dat was rond 10.00 dat er een aanslag zou komen. Het paranormale werkt bij iedereen anders de een vangt dingen op weken, maanden, jaren van te voren op en de ander 2 uur van te voren zoals in mij geval toevallig is geweest.

      • Isabel Blanco:
        30 april 2009 om 22:22

        @Iem, had je hier neer moeten zetten voor de geloofwaardigheid van de lezers. Nu doen ze er niets mee omdat het achteraf wordt gezegd. Eerste bericht van mijn over de dag zelf zou het zou moeten hebben verlopen stond er toen op.

        • Iem:
          30 april 2009 om 22:29

          @Isabel Blanco, ik dacht vanmorgen of ik droomde en vond het niet nodig om dat hier te plaatsen. Daar heb ik mijn rede voor. Maar geloof me dat ik het echt als een flits binnen heb gekregen. Ik heb helemaal geen bericht van jou gezien. Ik zag het in een flits rond 10.00 vanmorgen toen ik nog niets gebeurd was. Ik heb pas om 13.00 ongeveer het drama op TV gezien. Geloof me dat ik hier niet zit te liegen!

          • Isabel Blanco:
            30 april 2009 om 22:46

            @Iem, het gaat niet om mij om iets wel of niet te geloven. Als je achteraf iets zegt is de kans gewoon aanwezig dat mensen zeggen van: ja zo kan ik het ook. Van der Hurk gaat dit ook doen en die heeft het niet voorspeld.

        • Roos:
          30 april 2009 om 22:34

          @Iem, Isabel zegt niet dat je zit te liegen,maar nu moet je maar hopen of mensen je geloven, ik denk dat Isabel dat bedoeld. Nu zeggen ze wellicht, ja dat kan je makkelijk zeggen, begrijp je? maar je hebt het aan je vrouw gezegd dus zij weet dat je niet liegt, toch?

        • Karin:
          30 april 2009 om 22:44

          @Isabel Blanco, Iem… ik geloof je wel. Ik heb dat vrij vaak. Soms op een rare manier. Dit heb ik met onbestemd aangevoeld. Bij Pim had ik na een interview met hem, waar hij over de toekomst zat te vertellen iets vaags van: ‘nee, zo oud wordt je niet’ en later kreeg ik door dat de BVD hem in de gaten hield. Dat is na de aanslag ook door zijn broer bevestigd. Toen ik voor de Enschede vuurwerpramp in de Grolschfabriek was had ik: ‘er breekt hier brand uit’. Bij de vuurwerkramp was dat ook zo. En zo kan ik wel meer opnoemen. En eigenlijk wordt het steeds helderder… als ik me niet afsluit dan, want dat kan ik ook. Dus ja, ik geloof je wel. Alleen als je een bepaald gevoel over iets hebt en je plaatst het en er gebeurt niets, dan wordt je daar ook op aangekeken.
          Ik mail hierover wel eens met bekenden, he Ies…. als ik iets aanvoel.

      • jan:
        2 mei 2009 om 13:58

        @Iem, Duuh, jah makkelijk zat hé…. quote: “ik kreeg het toevallig net van tevoren binnen…”

        Duh, ik krijg ook steeds de lotterij nummers binnen, net voor de trekking, maar helaas net telaat om nog mee te doen!

        pfff, noem je dit geloofwaardig?

        • Karin:
          2 mei 2009 om 14:53

          @jan, precies en daarom meld ik dit dus voortaan van te voren. En als het te is, mail ik het naar vrienden en mijn echtgenoot is ook op de hoogte.
          Ik lieg nergens om; het moment dat er iets binnenstroomt kan al emotioneel heftig zijn; wanneer het uitkomt is dat nog sterker. Als je zelf zoiets nooit hebt gehad, begrijp je er niets van.

        • Iem:
          2 mei 2009 om 15:02

          @jan, je kunt aan jouw reactie merken dat jij niet paranormaal bent en ook niet weet hoe het werkt. Prettige dag verder!

          • Isabel Blanco:
            2 mei 2009 om 20:16

            @Iem, kom kom dit is kinderachtig om het zo te brengen Ïem. Ik heb je de 30ste ook gezegd dat dit te gemakkelijk is. En dat je dit zo reacties kunt verwachten. Ik was erg duidelijk erover, eerst melden en niet achteraf stellen…… IK kan het de mensen die dan zo reageren niet kwalijk nemen dat ze dit doen.

  • Geplaatst door Edit op 30 april 2009 om 22:24

    veel sterkte voor de nabestanden!

    wat wilde hij met zijn kleine oude kut suzuki???
    een bus aanrijden?! goed dat hij niet met een vrachtwagen kwam.
    van mij mag hij beter zsm. doodgaan

    • Karin:
      30 april 2009 om 22:45

      @Edit, gaat ie ook volgens mij of het wordt een kasplantje, maar dat kost alleen maar veel geld.

  • Geplaatst door Iem op 30 april 2009 om 22:41

    @Roos, ik heb Isabel wel begrepen, omdat ik het achteraf heb gezegd, maar het is echt gegaan zo. Afijn, ik ben ervan overtuigd en het is geen leugen. Ik heb het wel eens meer gehad met bepaalde dingen die ik van te voren binnen kreeg en daarna zijn uitgekomen.

  • Geplaatst door Iem op 30 april 2009 om 22:56

    @Isabel, ik heb je heel goed begrepen! Niemand hoeft mij te geloven omdat ik het achteraf heb gezegd. Ik ben ook geen Peter van der Hurk. Zolang als ik het maar zelf spontaan van tevoren door krijg en het is achteraf ook te bewijzen, dan heb ik geen boodschap aan mensen die zeggen, ja daar kom je achteraf mee. En daar gaat het mij om!

  • Geplaatst door Judith op 1 mei 2009 om 0:05

    Ik heb al tijden het gevoel dat ik paranormale gevoelens heb. Al enkele keren wist ik van te voren dat er iets (bijzonders of heftigs) ging gebeuren. Ik heb besloten dit gevoel serieuzer te nemen. Schrijf het bijv. in mijn angenda of zeg het tegen mijn moeder als ik iets voel. Vanochtend weer, toen keek ik rond 10 uur naar Nederland 1 en zat ik ineens zo erg te denken aan” Zouden ze eigenlijk wel goede beveiliging hebben? Het koningshuis? En wat als…..?” Had ik dit gevoel echter serieus genomen, dan was ik zeker voor gek verklaard. Vandaar dat ik eroverheen liep en het maar liet voor wat het was. Achteraf had ik misschien beter wel iemand kunnen inlichten van deze gevoelens.

  • Geplaatst door mikey op 1 mei 2009 om 3:04

    ik had precies hetzelfde vanochtend. er was iemand bij. ik durf het niemand verder te zeggen eigenlijk.

    • Isabel Blanco:
      1 mei 2009 om 17:32

      @mikey, blog wordt veel gelezen, ben bang dat het nu aardig bekend is dat er een 2de volgens jou bij is.

  • Geplaatst door kevin op 1 mei 2009 om 8:47

    Jullie zijn net zo gestoord als Karst T.. denken jullie nou echt dat iemand je gelooft als je 10 uur later zegt ik wist dat dit zou komen? denk na

    • Isabel Blanco:
      1 mei 2009 om 17:34

      @kevin, tsja en hier heb je mijns inziens wel een punt mee. Doe het vooraf zodat het gecheckt kan worden en niet achteraf.

  • Geplaatst door Sjaak op 1 mei 2009 om 9:54

    Paranormaal amehoela, jullie houden vooral jezelf voor de gek. Oh, natuurlijk kreeg je een “flits” door dat dit zou gaan gebeuren. Wat een onzin, wat jullie doen is gewoon suggestief terug denken als zo’n gebeurtenis plaatsvindt. Als je maar hard genoeg je best doet kun je jezelf er wel van overtuigen dat je ’s ochtends al zo’n raar voorgevoel had dat er wat ergs ging gebeuren die dag. Dahaaag!

    • Mellow:
      1 mei 2009 om 10:04

      @Sjaak, zielepoot je bent alleen maar bang dat zoiets echt zou bestaan, wat maakt het uit of mensen dit van te voren zien gebeuren. Ik geloof er stellig in, daarvoor heb ik inmiddels teveel meegemaakt, echtr je bent zo’n zielepoot die bang is voor de dood en denkt dat hij onaantastbaar is net zo als al die anderen. Echt mensen zijn nog steeds het meest arogante soort op deze wereldbol. Er is maar een ding zeker in dit leven en dat is dat je uiteindelijk dood gaat. Dus geniet van het leven en ga niet uren lopen zeuren of iemand wel of niet paranormaal is. Zonde van je tijd, want die klok tikt door, tiktok

      • Sjaak:
        1 mei 2009 om 11:31

        @Mellow, wat lul jij nou?! Waarop baseer jij dat ik bang ben voor de dood, dat ik me onaantastbaar waan? Mensen zijn arrogant? Jij wel ja, en verdomd onbeschoft ook. De enige zekerheid in het leven is inderdaad de dood. Dat is nu juist het hele punt dat jij mist; de willekeurigheid van het leven bepaalt wat wanneer met wie gebeurt. Denk je nou echt dat dat te voorspellen is? Rot toch op man.

    • Iem:
      1 mei 2009 om 10:35

      @Sjaak, nee niks suggestief terugdenken als zo’n gebeurtenis plaatsvindt. Het kwam voor de gebeurtenis door mijn hoofd en dit noemen ze helderweten! Dit is een onderdeel van paragnosie. Maar om het paranormale als onzin af te schilderen vind ik onzin! Als jij kunt verklaren dat het paranormale niet bestaat dan kan jij geschiedenis gaan schrijven.

      • Sjaak:
        1 mei 2009 om 11:38

        @Iem, doe de wereld een plezier en bel volgende keer even 112 dan, wil je? Maar even serieus, je begrijpt hopelijk wel dat jij, of wie dan ook, net zo min kan bewijzen dat het paranormale wel bestaat?! Dat lijkt me namelijk interessanter. Als jij het bestaan van iets beweert, mag jij laten zien dat het waar is.

        • Iem:
          1 mei 2009 om 12:38

          @Sjaak, let wel iets wat je niet kunt bewijzen zoals jij dat ook niet kan, wil nog niet zeggen dat het niet zou kunnen bestaan. Sluit je aan bij het clubje scepsis! Of moet ik maar even 112 bellen?

        • Isabel Blanco:
          1 mei 2009 om 18:57

          @Sjaak, tis al eeuwen geleden bewezen en dat is hier ook niet ter discussie. Moet je het blog maar doorlezen verder onder de rubriek Wetenschap!

    • BONardi:
      2 mei 2009 om 21:51

      @Sjaak, helemaal mee eens daarom had ik ook al gezet in mijn post hier op dit log wat willen jullie hier mee bereiken
      ik denk persoonlijk dat veel Paro’s hier iets teveel tv cq boeken hebben gelezen
      beetje nuchter persoon vind juist dit geneuzel een schreeuw om aandacht
      “voelde vanmorgen aan me water dat ik vandaag zou reageren :)

      • Isabel Blanco:
        2 mei 2009 om 23:13

        @BONardi, klinkt welliswaar dat ik dit zeg als schrijver van het blog maar ben het wel met je eens. Als je iets ziet of voelt moet je dat voor die tijd melden.

        • Karin:
          2 mei 2009 om 23:27

          @Isabel Blanco, hier sneeuwt het allemaal onder in de reacties. Je kan beter zoiets op een eigen blog zetten met koeieletters.

  • Geplaatst door J. op 1 mei 2009 om 11:09

    Dit is geen aanslag. Dit is een gewone ordinaire zelfmoord.
    Ofwel door een politiekogel, danwel door zich te pletter te rijden tegen die bus.

    Hij zal wel aandacht nodig hebben, en het helemaal niet meer zien zitten.
    Dit verklaart gelijk die keuze voor de Suzuki Swift. Als je iets had willen uitrichten, dan had je zeker een zwaardere auto gekozen, en deze evt. vol met explosieven of iets brandbaars gestopt.

    Valt het ook niemand op dat per 1 mei zijn huur was opgezegd, en de mijnheer zijn huis nog niet had leeggemaakt…, of zelfs een nieuw adres had…??

    Ook Leuk voor de bewoners die gepland hadden vandaag in dit (voor hen) nieuwe appartement in te trekken.

  • Geplaatst door Nicole op 1 mei 2009 om 11:19

    ik vind het een behoorlijke kloote vent.

  • Geplaatst door mitch op 1 mei 2009 om 11:43

    Ik vind het heel erg jammer dat die dood is gegaan aan zijn eigen verwondingen ik had liever gehad dat die nog leefde en dan helemaal werd dood gemartelt en dan al afsluiting opgehangen worden aan de eifeltoren zodat die helemaal weg rot daar boven .

  • Geplaatst door Danny op 1 mei 2009 om 11:48

    Twee dagen geleden sprak ik een deurwaarder die beslag heeft gelegd op mijn ww uitkering en zei heM: “om jullie gedrag wordt er vandaag of morgen iemand doodgereden. Zo diep raakt jullie gedrag en doen en laten ons” iK Geloof ook echt dat Karst ook zo is geraakt. Waar ik me kan inhouden en alleen boos ben heeft hij het gedaan.

    • Edgar:
      1 mei 2009 om 11:57

      @Danny, wat je dus eigenlijk zegt is dat je het kan begrijpen dat iemand als gevolg van financiële problemen vijf volstrekt willekeurige mensen dood rijdt en een tiental verwondt (waaronder drie kinderen)? Bizar.

  • Geplaatst door ThaJokeR op 1 mei 2009 om 11:50

    Beste Paro’s

    en met mij hebben nog enkele duizenden dit gehad!!!!

    waarom?ik zat vanochtend voor het rommelstruinen met mijn vriendin het geweldige defile te kijken.
    wat een feest wat een gezelligheid!!!!!!

    maar op een zeker moment tijden het golfen geloof ik, zei ik (hardop) tegen mijn vriendin,
    WAT NOU ALS ER STRAX EEN AANSLAG KOMT. preciezer nog wat nou als er ineens een auto ontploft.

    hoe kom ik aan deze idiote compleet random binnekomende gedachte heel simpel, ANGST de overheid is al sinds 2001 angst aan het saaien tereur dit samir a dat en gaat zo maar door.

    ik zeg dit erruggg handig dat die kerel dood is!!!
    en nog is wat heb je gezien hoe die in die auto lag die heb niks meer gezegd!!!!!!!!!!!!!

    HOAX alert

    ben je echt een ParoGangsta

    laat is ff weten waarom dit gedaan is,

    simpel wederom ANGST wat is er nou eigenlijk helemaal gebeurd in USA blazen ze twee torens op hier huilen we al om 5 doden???? alles aflassen hou toch op PARTY!!!!
    Er is geen Heilige dood gegaan, toch?

    • D.:
      1 mei 2009 om 18:13

      @ThaJokeR, OMG! Voor hetzelfde geld stond jij daar en was jij aangereden of familie van je. Doe even normaal zeg!

  • Geplaatst door h groenman op 1 mei 2009 om 12:23

    Ik denk dat je niet kunt spreken van een aanslag op het Koninklijk Huis. De man deed m.i geen enkele poging de bus te raken ( wat toch vrij makkelijk had gekund, tezij hij op dat moment de macht over het stuur al zou hebben verloren ), maar koos bewust voor het monument. Zelfmoord met de grootst mogelijke publiciteit onder het oog van de Koninklijke Familie en ( dus ) tientallen canera’s.
    Interessant zou het zijn om te weten of hij op dat bewuste moment zijn gordel droeg (dit is niet cynisch bedoeld).
    Ongelofelijk trouwens dat hij er in slaagde precies tegelijk met de bus op het bewuste punt aan te komen. Het feit dat hij door een menigte toeschouwers moest rijden impliceert ook dat hij de bus in eerste instantie moeilijk of helemaal niet heeft kunnen zien.

  • Geplaatst door Kevin op 1 mei 2009 om 14:26

    Heel erg triest voor iederéén. Allereerst voor alle betrokkenen, slachtoffers, gewonden, overledenen en hun nabestaanden. Mijn gedachten gaan daarnaast ook naat het Koninklijk huis, alle hulpverleners. Daarnaast vindt ik het ook heel erg voor degene die dit allemaal heeft veroorzaakt. Het onderzoek loopt, maar het mag duidelijk zijn dat het hier een wanhoopsdaad betreft van iemand die op 30 april letterlijk en figuurlijk de weg kwijt was na een opstapeling van tegenslagen: scheiding, kinderen niet meer mogen zien, onslagen en daardoor financieel niet meer rond kunnen komen, met als uiteindelijk gevolg dat hij zijn huis uit moest wat wellicht de laatste druppel was en hij geen uitweg meer zag.

    Helaas zoals zo vaak achteraf gezien had mijnsinziens deze man eerder begrip, steun of hulp (vanuit naaste omgeving / professioneel) moeten krijgen voor zijn problematiek dan weet ik zeker dat deze tragedie niet was gebeurd. Ik vermoed dan ook dat hij zich behoorlijk in de steek gelaten voelde cq aan zijn lot was overgeleverd. Kortom een te gevoelige man in een te harde wereld/samenleving waarin we de zwakkeren steeds meer aan hun lot overlaten. Hiermee wil ik niet goed praten wat er is gebeurd, want dat is en blijft verschrikkelijk, maar vindt wel dat er niet zo snel een oordeel mag worden gegeven over iemand, al begrijp ik het – vanuit alle heftige emoties die er nu leven – wel. Maar ik weet ook dat de emoties van Karst op 30 april dusdanig verstoord waren dat hij – uiteindelijk – tot deze daad kwam. Uiteindelijk zijn emoties dus een slechte leidraad.

    Ik wens iedereen heel veel sterkte, kracht en wijsheid toe.

    Vriendelijke groet, Kevin

  • Geplaatst door Jaap van den Bold op 1 mei 2009 om 16:32

    Zoals ik ook al elders op het blog gezegd heb: stop nu eens allemaal met dat gegis over de motieven van deze man, het plotseling dingen vantevoren hebben gezien zonder ze tijdig te melden etc. etc. NIEMAND heeft van te voren echt iets gezien, niemand heeft echt iets zinnigs voorspeld, niemand weet iets over de psyche en de motieven van deze man! Het enige wat telt is medeleven met de slachtoffers en met de Koninklijke familie. Koninginnedag zal nooit meer het zelfde zijn en dat is een afschuwelijke constatering. Vooral voor Hare Majesteit en de rest van de familie en natuurlijk ook voor het Nederlandse volk.

    • Karin:
      1 mei 2009 om 16:49

      @Jaap van den Bold, dus eigenlijk vind je dat iedereen zijn mond maar moet houden. Moet Isabel reactiemogelijkheden maar even stilzetten, vind je ook niet?
      Mensen uiten op deze manier hun emoties, maar nee, daar komt dat vingertje weer. Net of er geen medeleven met de slachtoffers hier is.
      Sorry Jaap, maar ik vind je af en toe een beetje erg belerend.

      • Karin:
        1 mei 2009 om 16:51

        @Jaap, potverdrie, ik zit veel met mijn gedachten bij de slachtoffers met de hoop dat ze er doorheen komen. Zie ik een arts neeschudden en weet ik dat er weer een gaat… en dat is ook zo.
        Maar nee hoor, wij zijn een stel domme reageerders, die niets weten en niets aanvoelen.
        Natuurlijk, zo komt het bij mij over.

      • Isabel Blanco:
        1 mei 2009 om 19:03

        @Karin, hij bedoeld niet dat mensen niet mogen reageren, hij heeft het vooral over voorspellingen die niet zijn gedaan in deze richting EN sommige reacties zijn heftig en erg emotioneel in de richting van mogelijke scenario’s over het waarom. En dat mag dus ook he.

        • Karin:
          1 mei 2009 om 19:35

          @Isabel Blanco, nee, dat klopt… ik dacht dat hij doelde op de vele mensen die het van te voren aangevoeld hebben en dat nu pas melden… vage voorgevoelens overigens meestal. Toch ben ik dan weer iemand die recht wil doen aan deze gevoelens, omdat ik weet wat voor schokken dat teweeg brengt als het uitkomt en ook iets van als het erg duidelijk was een gevoel van: ‘had ik maar kunnen waarschuwen’, bij de mensen. Hier en daar worden die reacties van het van te voren zien weggehoond en dat vind ik ook geen juiste zaak.
          Voor het echte voorspellen heeft hij gelijk; niemand heeft dit kunnen voorzien, al weet je natuurlijk niet of er iemand of iemanden in NL. wel van te voren dit al dan niet in duidelijke details dit hebben gemeldt bij instanties.
          Veel durven dat niet. Of ze zijn bang dat ze het niet goed zien, maar niet denkbeeldig is ook dat de AIVD meteen op je lip zit en er voorlopig niet meer afgaat.
          Nog een goede tip voor mensen die dingen zien in details en weten dat ze uit kunnen komen en die dingen die ze dan zien liggen niet in de lijn van de verwachtingen: er is of was een voorspellingenbank. Moet ik zelf nog even uitdokteren.
          He… en ik heb lekker voor de tweede keer in mijn leven even tegen Jaap gemekkerd…. maar Jaap is zo’n type waar ik niet echt boos op kan worden.

          • Isabel Blanco:
            1 mei 2009 om 20:31

            @Karin, waarschuwen kun je altijd, gisteren vertelde ik Iem al JE had het hier gewoon neer kunnen zetten VOOR het gebeuren! En dat geld voor iedereen.

            Dat er nu kritiek komt op het na de hand melden van, begrijp ik dan ook wel goed, en zeker ook van Jaap. Ik heb het niet gezien, niet gevoeld en viel bijkans van de bank toen het gebeurde. We zijn gewoon mensen Karin die niet alles kunnen.

            En wie zijn wij? Stel een had het echt gezien en proberen te waarschuwen, was er dan geluisterd? Denk Lieneke van der Hoek met de Bijlmerramp, is geen fluit mee gedaan. Voorkomen kun je dit gewoonweg niet. Maar achteraf roepen is leuk maar niet geloofwaardig, ben ik ook net als veel mensen te nuchter voor. Wie het ziet en voelt kan het melden en moet het dan ook gewoon doen vindt ik ben je aan je stand verplicht. Als het dan niet wordt beschreven, geld het niet. Eerlijk is eerlijk, het lijkt anders net ZZ wel……………………… en waarom was er nu kritiek op dat programma? JUIST vanwege het doelloze achteraf geroep! Hou dat voor ogen.

  • Geplaatst door Jaap van den Bold op 1 mei 2009 om 16:52

    @Karin: Mag je vinden hoor, ik houd nog steeds van je!! Er zijn wel zeven slachtoffers he en daar gaat het om!!

  • Geplaatst door Iem op 1 mei 2009 om 17:02

    Ik vraag me af waarom we nog reageren hier op ‘t paranormaalblog? Als mensen hier niet meer mogen zeggen wat ze aangevoeld of een flits van te voren hebben gehad, wat heeft de rest dan nog voor waarden hier op het blog? Sorry maar ik vind het allemaal een beetje te ver gezocht. Laat mensen a.u.b hun eigen para ervaringen, verhalen en andere meningen vertellen! Daar is dit blog toch voor?

    • Karin:
      1 mei 2009 om 17:08

      @Iem, nou, ik vrees dat we allemaal een beetje geschokt zijn door de gebeurtenissen. Ik reageer ook wat heftiger dan normaal. Maar inderdaad, ik ben ook van mening; mensen moeten hun ei kwijt. De een heeft van te voren toch gevoelens erover gehad en willen dat kwijt, de ander ziet nu nog dingen gebeuren, er zijn ook mensen die zich proberen in te leven wat de dader heeft bezield. Uiteraard komt er dan ook kritiek op reacties.
      Maar het speelt emotioneel erg, dus reacties zijn heftiger.

  • Geplaatst door Isabel Blanco op 1 mei 2009 om 17:15

    @Iem, WAAR gaat dit over, ik heb helemaal niets verwijderd, kom op jongens effe goed de honderden reacties door hier en hou hier ONMIDDELIJK mee op!

    • Karin:
      1 mei 2009 om 17:18

      @Isabel Blanco, nee, dat zegt Iem ook niet…
      We houden ermee op, hoor… maar ik kan me voorstellen dat je door alle reacties ook de boom het bos niet meer ziet en dat de emoties ook hoog oplopen af en toe hier.

      • Isabel Blanco:
        1 mei 2009 om 17:21

        @Karin, het zijn er nu al meer dan 300 die ik na moet kijken dus als iemand denkt dat ik wat heb verwijderd is deze ontiegelijk dom bezig want dat is niet gebeurd. Gisteren zijn er meer dan 500 reacties geweest en bijna 105.000 lezers. Dus give me a break.

        Ventileer een mening of uit je gevoelens, vind ik prima. Maar geen gelazer met dingen die verwijderd zouden zijn!

        • Karin:
          1 mei 2009 om 17:27

          @Isabel Blanco, heb toch al sorry gezegd. Het was nogal lang, dus leek me ergens logisch bij het nakijken. Misschien kun je de blogreacties beperken tot een topic, dan is het wellicht wat overzichtelijker.

        • Iem:
          1 mei 2009 om 17:35

          @Isabel Blanco, ik heb het helemaal niet gehad over dat er reacties verwijderd worden. Het ging mij om een mening, verhaal of een tip geven hier op het blog. Ik hoop dat het nu duidelijk voor je is?

          • Isabel Blanco:
            1 mei 2009 om 19:06

            @Iem, yes.

        • Karin:
          1 mei 2009 om 17:38

          @Iem, nee, ik was het die een reactie van mezelf niet meer kon vinden en dacht dat het weg was gehaald. Dus vandaar. Laten we er maar over ophouden.
          Mansen moeten hun ei kwijt en discussies onderling leveren nu even in de hoeveelheid reacties niets op en verdwijnen in de brei.

  • Geplaatst door Jaap van den Bold op 1 mei 2009 om 17:16

    @ Iem: Je hebt best wel een beetje gelijk hoor, maar uitgerekend over deze afgrijselijke gebeurtenis, past eigenlijk alleen maar stilte en mededogen met slachtoffers en Koninklijke familie, is MIJN mening!
    @ Karin: en kom ik soms een beetje belerend over, blijf mij er dan op wijzen. Dat heeft ook een beetje met leeftijd te maken!! Hoewel met dit onderwerp blijf ik vierkant achter mijn woorden staan!

    • Karin:
      1 mei 2009 om 17:20

      @Jaap van den Bold, ja hoor, dat mag… het prikkelde mij even, dus dan reageer ik meteen… je kent me, he?
      Ik ben niet echt boos. Tja, stilzwijgen…. de een kan dat, de ander moet zijn verontwaardiging kwijt. Gelukkig zijn we allemaal anders.

      • Roos:
        1 mei 2009 om 17:51

        @Karin, ik heb je stuk wel gezien en gelezen.Het was bedoeld voor je eigen blog, maar dat werkte even niet. Ik moet je eerlijk zeggen dat het verkeerd bij mij gevallen is. De uitingen die je daar doet kunnen niet in mijn ogen. Wilde ik even gezegd hebben

        • Karin:
          1 mei 2009 om 18:37

          @Roos, nu vind ik nog wel meevallen hoor. Ik heb wel erger gezien. Het is een korte analyse, mogelijkheden die er zijn, een visie op de voorgevoelens van mensen, waaraan ik toch wel recht doe, ook omdat ik het ken. Een korte visie op mij bekende voorspellingen. En nog wat er bij mij ingeknald is, aangaande de slachtoffers. Er werd hier al gezegd; als je iets ziet, moet je het van te voren melden. Het is voor mij een uitlaatklep, zit met mijn hoofd bij de slachtoffers, hoop dan zo dat zij het goed overleven, maar je weet, voelt gewoon.
          Neem nu de reactie van Elle hier verderop, dat achteraf iets zeggen, niet gewaardeerd of geloofd wordt. Maar goed, dat is slechts een onderdeel van het stukje. Voor de rest dacht ik er wel een redelijk stuk van hebben gemaakt, van het geheel. Jammwer dat het dan verkeerd opgepikt wordt.
          Het blog doet het weer.

        • Roos:
          1 mei 2009 om 19:31

          @Karin, nou wat mij stoort zal ik je zeggen. Jij zegt dat deze man, de dader, de duivel in eigen persoon is, hij reed in een auto in rouwkleur. Hoe kan je oordelen over iemand die je niet kent, de reden van zijn daad kennen we niet. Iemand een duivel noemen vind ik nogal wat. Ik ga helemaal niet goedpraten wat hij heeft gedaan, integendeel zelfs. Dit had nooit mogen gebeuren, wel eens bij stil gestaan dat dit wellicht een falen is van de nederlandse gezondheidszorg? Maar ook van de beveiliging? Jij moet als geen ander weten, waar mensen, die geestelijk ernstig ziek zijn, toe in staat zijn. Ik ga verder niet speculeren, maar kan me een voorstelling maken van hoe een en ander gegaan zou kunnen zijn. Ik vind het vreselijk wat er allemaal gebeurt is, voor iedereen dus ook voor de nabestaanden van deze man, zij zijn ook getekend voor de rest van hun leven. Hoe zou jij het vinden als jouw zoon zoiets zou doen, later, over een aantal jaar? Zou je hem als moeder zijnde dan ook een duivel noemen? Nee, denk het niet, jij blijft van je zoon houden, wat hij dan ook gedaan mag hebben. Deze man heeft ook een moeder….

        • Karin:
          1 mei 2009 om 19:49

          @Roos, hoewel ik nog steeds van mening ben dat dit een duivelse daad is, nee in eigen persoon was hij het niet; die is duizend x erger, dus ik zal het aanpassen, niet verzachten.

        • Roos:
          1 mei 2009 om 19:50

          @Karin, dankjewel

        • Karin:
          1 mei 2009 om 19:54

          @Roos, op mijn blog heb ik het net aangepast; hier kan ik dat niet.

        • Roos:
          1 mei 2009 om 19:56

          @Karin, misschien kan je vragen of Isabel het weghaald en dan kan je opnieuw je stuk plaatsen

        • Karin:
          1 mei 2009 om 19:59

          @Roos, ze mag wat mij betreft het hele stuk weghalen, want het stond er tijdelijk, omdat het blog uit de lucht was. Het staat nu te lezen met updates op mijn blog.

        • Roos:
          1 mei 2009 om 20:02

          @Karin, ik heb het gelezen, denk dat het zo beter is. Ook goed, laat het weghalen door Isabel?

  • Geplaatst door Jaap van den Bold op 1 mei 2009 om 17:48

    @Karin: Yep!!!!

  • Geplaatst door robin op 1 mei 2009 om 18:00

    Er ‘moet’ een helper zijn geweest!
    onmogelijk dat hij het zo inplanned, de bus was er niet op de tijd ‘precies’, hij moet ingelicht zijn.
    hoop dat ze er iets over vinden.
    want aan die T hebben ze nix meer, laffe vent ben je dan om zo dood te gaan.

    sterkte voor nabestaanden van de slachtoffers

    • Roos:
      1 mei 2009 om 18:03

      @robin, op de radio was een live verslag van de tour, kleine moeite om dan te bepalen waar de bus reed op dat moment

  • Geplaatst door elle op 1 mei 2009 om 18:13

    Achteraf voorspellingen sijpelen langzaam binnen. Laat ik dit
    nu voorvoeld hebben als non paranormale; kon je op wachten.
    En Peter van de Hurk krijgt al op voorhand commentaar.

    • Isabel Blanco:
      1 mei 2009 om 19:06

      @elle, dat commentaar is er omdat er bij Peter R de Vries ook grote koppen verschenen van aanslag voorspeld. De man is enkel in zijn gezicht geslagen zonder planning vooraf.

  • Geplaatst door BONardi op 1 mei 2009 om 20:11

    ooh god het paranormaal geneuzel begint al dit vind ik echt TE erg voor woorden
    ( zal wel verwijderd worden… *voel het aankomen* )
    mensen wat willen jullie hier mee bereiken …..??????

    • Isabel Blanco:
      1 mei 2009 om 20:34

      @BONardi, dit is geen paranormaal geneuzel, dit is een overgenomen stuk uit de media. ELK STUK hierover is een landelijk media bericht zonder geneuzel of stellingen.

      DE blogger, ik Isabel Blanco, heb geen eigen inbreng in paranormaal gedoe over dit gebeuren. Niet gehad vooraf, niet nu en morgen ook niet. Maar ik volg de zaak wel. En dat is net effe anders.

      Dat anderen meningen er neer zetten, gevoelens en dergelijke willen delen is iedereen vrij in en dat MAG op dit paranormale geneuzel blog.

  • Geplaatst door dunpealhunter op 1 mei 2009 om 22:35

    wauw wat een actie zeg…..

    je moet echt ballen hebben om zoiets te doen…. respect

    • Isabel Blanco:
      1 mei 2009 om 22:54

      @dunpealhunter, ik geloof niet dat je populair wordt met deze reactie………..

  • Geplaatst door Roos op 1 mei 2009 om 22:50

    @Karin, heb jij Isabel al gevraagd of ze je stuk wil verwijderen?

  • Geplaatst door Harry op 2 mei 2009 om 10:28

    Ik voorspel dat jullie binnen een paar jaar door deze site in een open of gesloten inrichting zitten

    • Iem:
      2 mei 2009 om 11:12

      @Harry, welkom op dit blog. Ben jij ook paranormaal dan?

    • jan:
      2 mei 2009 om 14:01

      @Harry, hahaha idd

    • Isabel Blanco:
      2 mei 2009 om 20:12

      @Harry, hihi dank Harry, best gezellig lijkt me met zijn allen :)

      • Roos:
        3 mei 2009 om 8:49

        @Isabel Blanco, kunnen we meteen die veelbesproken barbeque gaan houden! Gezellie hoor!
        Weten we ten minste zeker dat we er ook allemaal zijn!

  • Geplaatst door roosa op 21 juli 2009 om 15:35

    roosa zie steets een beeld dat er vandaag een bekende dood gaat wat moet ik doen help

    • Isabel Blanco:
      21 juli 2009 om 16:18

      @roosa, dat is al bekend gemaakt Roosa he, Ria Brieffies van de Dolly Dots is helaas overleden aan longkanker.

      • Iem:
        21 juli 2009 om 16:37

        @Isabel Blanco, even een kleine correctie. Ria Brieffies van de Dolly Dots is maandagavond al overleden. Roosa heeft het over vandaag, dat er een bekende dood gaat.

Geef een reactie