Zwarte Dinsdag……..

Het is weer zover, Zwarte Dinsdag en we zijn nog flauw denk ik van de troonrede. We zitten vol ideeen over wie nu de pijn eens een keer mag gaan dragen voor de uitgaven van het kabinet om de banken draaiende te houden. Een jaar na de val van Lehman en Bear Stearn delen ze alweer driftig bonussen uit terwijl wij met zijn allen op de blaren mogen gaan zitten. De Nederlander wacht af en geeft niets uit, de economie ligt op zijn gat daardoor. En dat terwijl aan de andere kant de wereldeconomie weer omhoog aan het krabbelen is. Het is kommer en kwel.

De stelling is dan ook van een paar voorspellers en met het cijfer 5,1 van de Nederlanders ook logisch:

“Het Kabinet gaat binnenkort vallen”

Lees ook:Voorspellingen: Miljoenennota toch weer uitgelekt !!
Lees ook:De Financiele Crisis
Lees ook:Jaarvoorspellingen: Update juli 2009
Lees ook:Voorspellingen: CPB minder somber over werkloosheid
Lees ook:Voorspellingen:’Economie komt sterker uit de crisis’

95 Reacties // Reageer

95 thoughts on “Zwarte Dinsdag……..

1. Roos

Ik denk ook dat dit kabinet gaat vallen. Is er iemand op dit blog, die ook maar een paar % vertrouwen heeft in dat hele zooitje wat er nu zit?

/   Reply  / 
    1. Isabel Blanco Auteur

@Roos, 28% was de laatste telling met vertrouwen in het Kabinet………

/   Reply  / 
      1. Roos

@Isabel Blanco, tja, nog niet eens 1/3 van de bevolking dus, ik zou uit fatsoen zelf opstappen…

/   Reply  / 
        1. Vrijdenker(?)

@Roos, dat kan volgens mij niet want dan moet er eerst een motie van wantrouwen worden ingediend door een oppositiepartij b.v. Wilders, SP of Groen Links. CDA,PVDA en CU hebben een meerderheid in de Tweede Kamer en zullen dit verwerpen. Dat is democratie……..in een tijd dat het beeld wat de kiezer voor ogen stond is veranderd. Niet alleen op financiëel terrein, maar ook onze vrouwen/mannen in het Midden Oosten zijn daar het slachtoffer van. Het is nu eenmaal zo dat het kabinet zijn periode van 4 jaar kan blijven uitzitten totdat in eigen gelederen onenigheid is. Dan pas krijg je nieuwe verkiezingen.

/   Reply  / 
        2. Roos

@Vrijdenker, weet ik wel, maar wat ik bedoelde was ook over als IK minister was, dan zou IK me rotschamen voor het zooitje wat er van gemaakt is, en IK zou mijn biezen pakken…

/   Reply  / 
  2. Karin

Ik heb 0% vertrouwen in dit stelletje sukkels.

/   Reply  / 
    1. Roos

@Karin, idem dito met een *

/   Reply  / 
  3. tamara

geen enkel vertrouwen in dat zooitje en ook nog nooit gehad in die rottige bende

/   Reply  / 
  4. tamara

balkenende BALK ELENDE

/   Reply  / 
  5. Vrijdenker(?)

Ik moet jullie allemaal teleurstellen. Maar het huidige kabinet zal krampachtig pogingen doen om niet te vallen. Dat blijkt al uit de troonrede. Bos heeft kennelijk toegegeven aan verandering leeftijd AOW-gerechtigde leeftijd tot 67 jr. Balkenende heeft daarom toegegeven aan begrenzing van hypotheekaftrek. Dit zijn dus voorstellen middels compromissen. De achterban van Bos (PVDA) is verdeeld over AOW-leeftijd. FNV tegen (stakingen?). Achterban van Balkenende (CDA)is verdeeld over hypotheekaftrek. Tweede Kamer beslist. Maar de coalitiegenoten PVDA, CDA en CU in de Kamer zullen het kabinet niet gauw laten vallen. “Pluche” zit lekker, betaalt goed. A:Kiezers zijn het slachtoffer van hun eigen keuze in het verleden. B: Onder het mom van “in crisistijd laat je geen kabinet vallen, want dan kunnen er geen maatregelen genomen worden” blijft het besluiteloze kabinet zitten. Verwachting: volgende fin. ec. DIP is al aanstaande.

/   Reply  / 
    1. Vrijdenker(?)

De door mij geplaatste reaktie moet niet gezien worden als voorspelling. Maar een constatering van wat feiten en persoonlijke verwachting. Het is ook geen politiek standpunt want dan blijft Vrijdenker(?) (ik dus) oeverloos leuteren en daarmee is al niemand gediend.

/   Reply  / 
      1. Isabel Blanco Auteur

@Vrijdenker(?), okidoki, voor je het weet zie je deze terug in de update van oktober :)

/   Reply  / 
        1. Vrijdenker(?)

@Isabel Blanco, Nu heb je weer tuk…ha,ha!

/   Reply  / 
        2. Vrijdenker(?)

@Isabel Blanco, Ik bedoelde: Nu heb je mij weer tuk….ik kan door jou niet eens meer schrijven, zo zenuwachtig maak je mij…..hm.

/   Reply  / 
          1. Isabel Blanco Auteur

@Vrijdenker(?), humor heerlijk, lekker ontspannen is dat he. Zeker op een dag als vandaag.

/  
  6. C

2010 zal het kabinet vallen, dit jaar nog niet

/   Reply  / 
    1. Roos

@C, he jammer…

/   Reply  / 
      1. Isabel Blanco Auteur

@Roos, tegenvaller inderdaad……….

/   Reply  / 
        1. Roos

@Isabel Blanco, nou ja, 1 januari vind ik ook nog wel acceptabel, maar veel langer moet het niet gaan duren hoor!

/   Reply  / 
          1. Isabel Blanco Auteur

@Roos, hihi Wilders wil het ontslag indienen van het Kabinet.

/  
      2. Roos

@Isabel, doet ie toch nog wat goeds :)

/   Reply  / 
        1. Isabel Blanco Auteur

@Roos, tuurlijk wel.

/   Reply  / 
  7. carin

Dit kabinet rotzooit nog door tot de Kerst en dan…na nieuwjaar balkt het zich vanzelf naar het ende,met die Balkenende.Dan zien ze de bomen door het Bos niet meer,en Bos probeert dan van alles om het rechttetrekken.Ab Klink proost(o nee proest) dan nog even mee,met die Mexicaanse Griep en vallen gaat die zooi.Wilders gaat nog wilder doen en vanzelf komen de opstanden in Nederland,rassenhaat en dicriminatie zaaien,gaat hij oogsten.De toekomst voor het kabinet….zwaar en somber,je wordt er nog triester van,dan van de miljoenennota.Ze bezuinigen zichzelf weg in 2010.

/   Reply  / 
    1. carin

Aanvulling, die ik vergeten was.Halsema,die haalt zich wat op de hals en Pechtold,die tolt met pech.Rouvoets krijgt ook geen voet tussen de deur,dus het wordt in de tweede kamer erg veel gezeur,totdat het doek valt en het wantrouwen daar ook toeslaat,waardoor veel commotie ontstaat.Velen in het kabinet Balkenende beginnen letterlijk hun naam eer aan te doen.

/   Reply  / 
    2. Karin

@carin, ze blijven er gelaten onder, omdat de nieuwe wereldregering in voorbereiding is. Balkenende weet dat, dus als het even meezit denkt dat stelletje stumpers dat ze straks gewoon nog hun zakken kunnen vullen. Voor het opstandige volk zijn er dan al lang maatregelen doorgevoerd. Vaarwel democratie.

/   Reply  / 
      1. Isabel Blanco Auteur

@Karin, democratie? hebben we die dan?

/   Reply  / 
        1. Karin

@Isabel Blanco, dat niet, behalve dan als we als stemvee mogen opdagen, dan mogen we kiezen. Dat is democratie. In vele landen heb je niets te kiezen.
          Mooier zou ik nog referenda vinden over vele onderwerpen, maar ja, dan moeten de meeste stemmen wel opgevolgd worden in de besluitvorming.

Volgens polls zou 98% tegen de verhoging van de AOW-leeftijd zijn. Maar toch willen ze het doorvoeren.

/   Reply  / 
  8. Make Easy Money

Great idea, but will this work over the long run?

/   Reply  / 
    1. Isabel Blanco Auteur

@Michael, heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zwart inderdaad.

/   Reply  / 
      1. Roos

@Isabel Blanco, heel jammer voor Marco, een hele lieve betrokken man. Heel jammer dat hem dit moet treffen

/   Reply  / 
        1. Isabel Blanco Auteur

@Roos, inderdaad he

/   Reply  / 
  9. Easy Money

I cannot believe this will work!

/   Reply  / 
    1. Michael

@Easy Money,

Fijn we hebben er een spammer erbij isabel snik

/   Reply  / 
      1. Vrijdenker(?)

@Michael, jammer.

/   Reply  / 
        1. Michael

@Vrijdenker(?),

Ja dat wel vrije moderatie gaan ze reclame maken in de url kan gebeuren de ene keer staat hij op vrij moderatie maar dan moet je alles na lopen pff vel werk dan zet in hem weer op moderatie kan ik het beter bekijken maar is ook wel meer werk tja het probleem is er altijd.Maar nog niet zo erg als de begroting van ons zalige Gristelijke sociaal kabinet

/   Reply  / 
  10. Vrijdenker(?)

Zonder Commentaar:…..zo vindt de ANWB de nieuwe regels voor de aanschaf van zuinige auto’s te ingewikkeld. Ook worden veel van deze auto’s er juist duurder door. De CG-Raad klaagt dat honderdduizenden chronisch zieken en gehandicapten er 0,8 tot 2,3 procent op achteruit gaan, terwijl de gemiddelde Nederlander maar een kwart procent hoeft in te leveren.
    Ziekenhuizen voorzien grote problemen op de eerste hulp, omdat mensen zonder briefje van de huisarts van het kabinet zelf de kosten moeten gaan betalen. Bron: NOS-TeleTekst

/   Reply  / 
    1. carin

Mooie wereld he? De zieken worden al uitgesorteerd en harder geraakt,velen aan de kant gezet uit het arbeidsproces,etiketje erop (chronisch) en de achteruitgang in.(niet ironisch).De ziekenhuizen zijn voor de rijken met grote pinpas makkelijker en sneller toegankelijker,dan voor de armen,want als er direct water bij de wijn,sorry geld achter het consult aanmoet,zullen velen wel wachten tot de huisarts(die andere consul) bereikbaar is.Bij de apotheker(mits hij nog niet failliet is verklaard) steeds meer medicatie direct afrekenenen afwachten of het is geschrapt uit het*verplicht verzekerden* pakketje of je bent van Achmea,die een conflict heeft met de apothekers en dan wordt uit voorzorg met de patient afgerekend.Ja,je zou maar *ziek worden* in Nederland,het goedkoopste medicijn moeten krijgen voorgeschreven (een verplichting voor de arts van hogere hand)en dan………ziek wordt je toch al alleen van *hoe democratisch dit allemaal in elkaar zit*.Past de mens nog in het geheel of draait alles alleen nog om het geld.De regering zit in de schuld ?????en…..voelt zich iemand in de regering niet schuldig van wat men de medemens aandoet???Ziek is Nederland en het wordt steeds erger.

/   Reply  / 
      1. Karin

Het past allemaal prima in het eugenetisch plan van de elite.

/   Reply  / 
        1. Karin

of beter gezegd; decimeerplan…het andere loopt ernaast.

/   Reply  / 
        2. Vrijdenker(?)

@Carin, @Karin, met enige aarzeling schrijf ik dit op. Vergrijzing, chronisch zieken, gehandicapten zijn een finc. probleem. De huidige crisis kan worden bezworen door een pandemie, voeg tevens iets toe aan vaccinatie. Wie krijgen voorrang met de vaccinatie? Juist, de genoemde vergrijsden, chronisch zieken en gehandicapten. Maar dat moet dan wereldwijd gebeuren. Wereldleiders pakken zoiets aan. Dat kan niet op het lokale niveau van een bananenrepubliekje. Bilderbergconferentie in Zwitserland is daar het geijkte instrument voor. Daar waren o.a. aanwezig HKH Beatrix en Novartis-CEO Daniel Vasella. Novartis (1 van de 2 leveranciers van vaccinaties. Bron mag niet vermeld worden.

/   Reply  / 
      2. Michael

Mensen noem elkaar geen mietje het is de schuld van het kapitaal.Een liedje van Leen Longewaard.
        Crisis in de eind jaren 30 van de vorige eeuw was er crisis.
        Voedselbanken bestonden niet kolen om je te verwarmen waren er niet alleen se zelfde geldwolven van toen zijn er nog.Alles waar de havenarbeiders Nederland onze verworvenheden voor heeft gevochten is eerst door paars en toen alle balk formatie´s te niet gedaan .En ook wij werden met een schaatsschuld geboren.Het kwartje van Kok nooit terug gezien wolven zijn het en wolven blijven het.

/   Reply  / 
        1. Karin

@Vrijdenker… ik weet daar alles van. Enfin, e.e.a. staat ook op mijn blog als een mogelijkheid. Verontrustend is dat het in sommige staten in Amerika verplicht is. Nog vreemder vindt ik dat inenting van HPV-vaccinatie verplicht is in de VS. Dat is het vaccin tegen baarmoederhalskanker. Dat is immers niet direct massaal besmettelijk, maar er schijnen wel stofjes in te zitten die onvruchtbaarheid bevorderen. Past dus mooi in het ”grote plan”.
          Omdat bewijsvoering hiervan, al wordt er door veel mensen, onder wie vooraanstaande wetenschappers, zeker aan gewerkt, moeilijk is en een tijd zal gaan duren, kun je mensen alleen erop wijzen dat het vaccin tegen de griep onvoldoende is getest en dus grote risico’s kan opleveren. Dat strookt het meeste met de realiteit, maarja, als de griep gaat muteren, dan willen de meesten wel een vaccinatie.
          Sallant detail, lees: de spuit blijft eruit, engelstalige artikelen erop na, is een Franse wetenschapper, verbonden aan de farma-industrie, al bezig om te kijken hoe het virus te muteren is. Uiteraard in het kader om te kijken hoe het beestje zich gedraagt, dus puur wetenschappelijk, maar ja … als dat dan ”per ongeluk” buiten het lab terecht komt, heb je de poppen aan het dansen.

/   Reply  / 
        2. Roos

@Karin, jaja en dat “per ongeluk” dat kennen we ondertussen wel he?

/   Reply  / 
  11. Jaap van den Bold

Zonder verder commentaar: dit kabinet valt nog voor het einde van deze kabinetsperiode! En dat is dus wel een voorspelling!

/   Reply  / 
    1. C

2010 ik DENK februari a maart .. dan is het over met dit kabinet

/   Reply  / 
      1. Vrijdenker(?)

geen voorspelling?

/   Reply  / 
  12. Karin

Karin Submit on donderdag 17 september 2009 21:12:14:

Even kijken, Jaap… 2011 zijn er nieuwe verkiezingen, dus we kunnen dan nog tot dan met deze club opgescheept zitten… pfff…

Ik verwacht het wel op kortere termijn. Maar door nog iets onverwachts.

/   Reply  / 
  13. Isabel Blanco Auteur

Vandaag is heftig het debat………..

/   Reply  / 
    1. Karin

Jazeker.

/   Reply  / 
  14. Vrijdenker(?)

Heftigheid is vertrouwd beeld na indienen van de nota in september. Wordt nu extra verhevigd door komende gemeenteraadsverkiezingen. Partijen willen graag scoren voor de media. Het is nu dubbel zo hevig door ec. crisis. Toch blijf ik nog steeds denken dat kabinet het redt tot einde zittingsperiode. Je kan totaal niet regeren door uitschrijven van vervroegde verkiezingen. Dan is er een gegarandeerde verloren strijd tegen crisis.
    (Andere vraag is of er nu geregeerd wordt, maar dat is een politieke vraag)

/   Reply  / 
    1. Roos

Maar als niemand, van de overige partijen (en het volk), nog vertrouwen heeft in deze zittende regering, moet je je denk ik ook af gaan vragen wat het nut daar dan van is. Het komt er beiden op neer dat er niet geregeerd word. Balkenende is totaal niet bevlogen bezig, hoeft hij ook niet, zijn zakken zijn toch al gevuld. Maar dan vind ik dat ermee gestopt moet worden en de keuze aan het volk gelaten moet worden.

/   Reply  / 
      1. Vrijdenker(?)

Dat is in principe mogelijk als b.v. zijn eigen partij het CDA (of een gedeelte) en idem dito de PVDA in de Tweede Kamer jouw mening deelt. Dan is er n.l. geen meerderheid in de tweede Kamer meer voor dit Kabinet. De meerderheid van de Tweede Kamer kan dan de motie van wantrouwen steunen die de heer Rutte van de VVD heeft ingediend.
        Een tweede mogelijkheid is dat kabinetsleden het aan de stok krijgen met elkaar b.v. BB. (nee, nee, geen Brigitte Bardot…) oftewel Bos en Balkenende. Dan gaan ze zelf hun ontslag aanbieden.
        Nu heeft de VVD de motie van wantrouwen ingediend. Dat zal geen kamermeerderheid behalen schat ik. Commentaar in media was dan ook: Rutte heeft dat gedaan on Wilders voor te zijn en om bij het publiek in de gunst te komen. Dat Balkenende zijn zakken heeft gevuld geloof ik persoonlijk niet. Dit is een rot baan. Zou elders met zijn kennis veel meer kunnen verdienen. Maar politiek bedrijven is een vuil vies spelletje. De meeste zakkenvullers zitten in de Tweede Kamer en bij de top van de ambtenaren. Rechters geven b.v. een vrouwenhandelaar, vrouwenverkrachter, honkbal knuppels hierbij hanteerde, mensensmokkelaar een weekje verlof om zijn in de gevangenis verwekte kindje te mogen bezoeken. Daar is het kabinet verantwoordelijk voor, zeker de minister van justitie. Dat is een reden om op te stappen als kabinet. Maar mijn verwachtingen zijn dat dit niet gebeurd. Ik hoor de meesten van jullie zeggen, JAMMER. Maar ik onthoud me nog van commentaar, omdat ik wil zien hoe ver ik kom met z.g. logisch denken. Meer is het niet wat ik doe.
        Als de motie van wantrouwen weggestemd is staan ze het kabinet aan het einde van de stemming over deze motie allemaal weer in de rij handjes te schudden en de ministers te feliciteren met de behaalde overwinning. Zo gaat het SPEL. Het is een SPEL, altijd al geweest over de ruggen van de burger. Poeh…..zelfs zonder commentaar krijgen m’n vingers al kramp van het typen. Maar ik doe het voor jou Roos en andere belangstellenden op deze site. En voor mezelf….!

/   Reply  / 
      2. Michael

Deze kabinet zit zijn rit niet uit vervolgens komen er nog 2 flut regeringen en dan zal er weer eens een normaal kabinet wezen.Dit voorspelde ik al in het begin.

/   Reply  / 
        1. Vrijdenker(?)

Dat is mijngrote angst een beetje Michael. Het duurt maanden voor er verkiezingen komen. Dan krijg een formatieperiode. Een flutregering zoals jij voorspelt. Dat kabinet valt ook. Weer een formatie enz. Dat houdt in dat bij de derde regering pas GEREGEERD gaat worden. Dan ben je al gauw 2 a 3 jaar verder. Haal dan de zender Family 7 er maar bij.
          Er is nog iets wat een rol speelt denk ik: De troonsafstand van Koningin Beatrix. Deze vrouw heeft de leeftijd om eens balen te gaan krijgen van de politiek en kritiek van de zijde van politieke partijen over haar inkomen, haar visbootje en het belastingvriendelijke postadres Noordeinde. Ik denk echt aan 2010. Dan komt Alex en Maxi. Ook die zouden wel eens balen kunnen hebben van dat gekrakeel, zou het niet mogelijk zijn dat er VOORUIT gedacht wordt met vakantiehuisjes elders in de wereld. Maar de premier Balkenende heeft in ieder geval wel de wens om dit nog mee te mogen maken. DENK ik.

/   Reply  / 
  15. Michael

Regeren is voor uit zien ,en helaas die visie ontbreekt op dit moment bij ieder.
    De angst is de slechtse raadgever die er is maar helaas is elke formatie bezig met zijn eigen belangen,inplaats met het volksbelang!

/   Reply  / 
    1. C

2010 micheal en ik denk personenlijk feb, maart, ergens daar dat kabinet valt

/   Reply  / 
  16. sandra

ik kreeg gisteren middag het gevoel van : we staan als burgers er helemaal alleen voor. balkenende die zijn antwoorden niet kon onderbouwen, de man links achter hem zat alleen maar te lachen en de vrouw rechts van hem die had zoiets van : ik wil ook antwoorden. helaas werd de tweede zitting niet uitgezonden. ik denk dat iedereen wel een kind van 8 jaar oud in de wijk heeft die ‘s avonds in de week om 1100 uur nog buiten is,terwijl de mijne al binnen zijn, en dan na twintig keer dat kind naar huis brengen en dan nog een grote bek krijgen ook. waar betaal ik nog belasting voor vraag ik mezelf af, voor mijn buurvrouw die de hele dag thuis zit en der kinderen niet onder controle heeft, zij hoeft de volle huur niet te betalen en alles voor de kinderen worden betaald, en ik me eigen de plures werken voor die mensen.ik heb het niet alleen over buitenlandse kinderen, er zitten ook genoeg nederlandse bij. mijn kinderen gisteren snel opgehaald uit school en vragen aan mij waarom ik dit zit te kijken, (uitleg geven ,gaat over julie toekomst)reactie: nou wat een toekomst. hoeft geen hoge opleiding te volgen want dan moet ze meer belasing te betalen zegt een kind van 9. ja ze is wijs voor haar leeftijd. en dat belkende niet de definitie van een plezierjacht is. hij weet echt niet wat er allemaal gebeurt in nederland. jammer.

/   Reply  / 
    1. Vrijdenker(?)

@sandra, jij bent duidelijk boos. Wat voor oplossing voor het land zou jij willen voorstellen?

/   Reply  / 
    2. Isabel Blanco Auteur

Terechte opmerking van je Sandra, het vervolg was op internet te volgen via de tweede kamer, politiek 24 heeft die optie ook om debatten te volgen.

Maar je hebt gelijk in wat je zegt, plat voorlezen van antwoorden en velen missen ook nog…… treurig.

/   Reply  / 
      1. C

nou, ik heb gister kijken op internet ( live )
        en ik irriteerde me MATELOOs als balkenende
        zogenaamd had hij antwoorden gegeven
        maar in feite heeft hij niks gezegt

/   Reply  / 
        1. Roos

Ik heb ook zitten kijken gisteravond. Heb me gruwelijk lopen ergeren aan Balkenende. Dat regeert het land….wie heeft hem ooit naar voren geschoven en tegen hem gezegd, toe maar P-J, je kan het, de baas zijn van Nederland! Hele grote fout!

/   Reply  / 
          1. Isabel Blanco Auteur

Zou bijna een stelling kunnen zijn he, wie oh wie was het.

/  
        2. C

@roos, je zegt het verkeerd
          je zegt en dat regeerd het land
          zelfs dat doet hij geen eens de half bakke ouwe sok

/   Reply  / 
        3. Roos

@Cor, klopt, je hebt helemaal gelijk, hij doet helemaal NIETS!

/   Reply  / 
        4. C

@roos, ik heb altijd gelijk :P hahaha

/   Reply  / 
        5. Karin

@Roos. Wie heeft hem naar voren geschoven? De koningin. Ze kennen elkaar goed van de Bilderbergconferenties.

/   Reply  / 
  17. sandra

als ik primier zou zijn wil ik echt weten wat er speelt zowel in nederland als in het buitenland.er meer in verdiepen. elk verhaal heeft twee soms drie of nog meer kanten. politie op straat is hard nodig in deze tijd. crisis oorzaak en gevolg.de misdaad mag dan wel iets meer opgelost worden, maar de woninginbraken zijn fors toegenomen. mensen worden gerold bij de kassa’s. (in amsterdam moet je uitkijken dat je tassen niet wegzijn). het is mij ook opgevallen dat de laatste tijd veel scheidingen zijn, en wie zijn de dupe? je raad het al. zij hebben hulp nodig. en dan de chronisch zieken, ook al de dupe. de vergrijzing, het is toch duidelijk. op somigge dingen kun je niet bezuinigen. niet als het om levensmensen gaat.waar zou je dan wel op kunnen bezuinigen:daar weet ik helaas nog geen antwoord op, maar er wonen 17 miljoen mensen in nederland. als iedereen een euro zal inleveren per maand, dat is 204miljoen per jaar,(rente eroverheen) en wat de buitenlanders kosten, ga die kosten maar bij het desbetreffende land maar halen, lukt dat niet, retour afzender.grenzen sluiten.sorry voor dat laatste wat ik geschreven heb, maar aan herrieschoppers hebben we niets aan.in iederegeval een begin.

/   Reply  / 
    1. C

als jij het wel zou weten, dan heb ik een aanbod voor je
      weet alleen niet of ik van isabel hierover reclame mag maken op dit blog
      en isabel ik heb jou dat aanbod ook gedaan, dus je weet hoe of wat

/   Reply  / 
      1. Karin

Ga je de politiek in, Cor?

/   Reply  / 
        1. C

mja, soort van, alleen weet niet of ik “reclame” mag maken over die site, maar dat is aan isabel

/   Reply  / 
        2. Isabel Blanco Auteur

Cor gaat ons allen de mogelijkheid geven om mee te denken.

/   Reply  / 
    2. Karin

Bezuinigen? Bakellende wil niet torsen aan de hogere inkomens. Ook het inkomen van het koningshuis (max en alex krijgen weer meer) wordt niet aan getorst.
      Het kabinet heeft zichzelf 30% salarisverhoging gegeven, weet je nog wel?
      Dan hebben we het over de ziektekosten; een tarief voor iedereen. Ik hoor ze nog zeggen; de grootverdieners: goh, wij zijn erop vooruit gegaan. En dit ten koste van de burger.
      Daarnaast kan er nog bezuinigd worden op hypotheekrenteteruggaaf voor huizen boven de drie ton, JSF en de deelname in Afghanistan, uit de EU stappen enz.
      Laten ze die ongelijkheid maar eens terugdraaien.

/   Reply  / 
      1. Roos

Ik vind dat er nu wel genoeg geplukt is, het word tijd dat de hoge heren zelf eens ervaren hoe het is om met wat (veel) minder te moeten doen.
        Dan maar een auto minder, niet 5 keer per jaar op vakantie naar verweggistan. Dan maar een keertje geen hip housewarming party voor het zoontje van twee die een andere kamer heeft gekregen omdat hij voor het eerst een plas op de wc heeft gedaan. Als de rijkere eens iets zouden inleveren, dan hoeven de mindere niet telkens hogere kosten te betalen. Balkenende pak je biezen!

/   Reply  / 
        1. Michael

Roos
          wat ben je toch H eerlijk

/   Reply  / 
        2. Roos

@Michael, :)

/   Reply  / 
        3. C

@Michael, dussss :P

/   Reply  / 
    3. Vrijdenker(?)

Er zijn nog al wat reakties op dit politiek getinte onderwerp. Het is verdraaid positief dat men over dit onderwerp op deze site zo bewogen is. Ik had zojuist even een oppervlakkig gesprekje bij de deur over dit onderwerp. Zijn reaktie was:”O, daar maak ik me niet druk over, ‘k ga ook nooit stemmen”. Toen wilde ik bijna zeggen: LOL, maar dan een versie daarop!!!! Duidelijke taal dit keer van mij.
      Ik weet dat ik mijn kritiek op dit kabinet niet allemaal op het conto mag zetten van Balkenende. Het is n.l. slechts 1 persoon. Je moet als premier compromissen sluiten met verschillend denkende partijen, daar zit het probleem. Niemand van ons weet hoe het wel moet. Ik zal altijd ontevreden zijn. Waarom? Ik stem op partij A. met een bepaald verwachtingspatroon. Gaat de door mij gestemde partij verdraaid nog aan toe samen werken met een partij die IK helemaal niet aan de macht wil. Verkiezingsuislagen zijn mooi democratisch tot stand gekomen. Maar de formatie bepaald uiteindelijk wie er voor het zeggen krijgt. Er is wel een oplossing: wij ( de bezoekers van deze site )naar Ameland en roepen daar eenzijdig een republiek uit. Verbouwen daar onze eigen etenswaren enz. enz. allemaal gelijkgestemden, maar zo eenvoudig is het niet. Of krijgen we zoals na een eerdere crisis periode is gebeurd een “sterke man”. God behoedt mij daarvoor hopelijk. Het is de keuze onvolmaakte democratie of dictatuur. In 2011 is de keuze aan ons.

/   Reply  / 
      1. Isabel Blanco Auteur

We zijn eigenlijk net mensen he hier, met een mening waar we voor uit willen komen. Maar inderdaad de MP is slechts 1 persoon in een radertje van meerderen. Samen kunnen ze heel sterk zijn echter de onderlinge verschillen blokkeren een hoop. Dat is wel jammer.

/   Reply  / 
  18. sandra

ps:ik ben niet boos, ik ben zwaar terleurgesteld, ze komen met mooie beloftes om op ze te stemmen, en we hebben waarschijnlijk op het verkeerde gestemd.de crisis was in 2006 al bekend, en daar hebben ze met hun mooie beloftes gebruik/misbruik van gemaakt.

BALKENENDE, KOOP EENS EEN NIEUWE BRIL,misschien zie je dan wat meer.

/   Reply  / 
    1. Roos

Ik begrijp heel goed dat je teleurgesteld bent, ik ben dat ook. Het is net als Vrijdenker ook al zei, je stemt op een partij die het dichtst bij jouw manier van denken en doen komt en dan gaat die partij samen met een partij waar je helemaal niets mee hebt en die krijgen dan ook nog de overhand….
      Maar wat er ook gebeurt of besloten word, ALTIJD STEMMEN! Anders heb je ook geen recht van spreken als je gaat zitten klagen. Stemmen is jouw recht van spreken (ik heb dit niet tegen jou persoonlijk sandra, maar tegen mensen die denken dat stemmen geen nut heeft, zoals de buurman van vrijdenker)

/   Reply  / 
    2. Karin

a) de politiek komt vrijwel altijd met loze beloftes
      b) ze zitten er alleen om hun zakken te vullen en die van hun vrienden en de rest van het volk, of delen daarvan, kan stikken
      c) we leven in een schijndemocratie.

Meer is het niet. Toch wel gaan stemmen, want ik kan daar weer een klein centje mee verdienen om mijn rekeningen te kunnen betalen.

/   Reply  / 
      1. Vrijdenker(?)

@Karin, Dus, eeeh……….de stembus……is voor jou een vorm van collectebus. Dan ga ik met dubbel plezier stemmen. Hopelijk telt mijn stem voor twee. Voordelen:
        a. Jij verdient tweemaal aan mij;
        b. Grotere kans om de gevreesde dictatuur te voorkomen.

/   Reply  / 
        1. Karin

helaas krijg ik geen 1 euro per stemmer, dan had ik wel meer in de knip. Op het stemburo verdien je een vast bedrag.

/   Reply  / 
  19. Roos

Jammer, anders kwamen we massaal bij jou stemmen Karin!

/   Reply  / 
  20. Karin

Premier Balkenende heeft toegegeven
    dat hij bij de Algemene Beschouwingen
    niet in vorm was

Hij is altijd al vormloos geweest.

/   Reply  / 
    1. Roos

Ik wou net zeggen, is hij ooit wel in vorm geweest dan? Dan had ik wat gemist! Maar nee, het was altijd al een mislukkeling…

/   Reply  / 
  21. Vrijdenker(?)

Andre van D. zien is tranen met tuiten van ‘t lachen. Goedkope humor? Ik vind het ontzettend leuk!

/   Reply  / 
    1. Isabel Blanco Auteur

Super om te zien, kan me dat lachen goed voorstellen.

/   Reply  / 
  22. Vrijdenker(?)

DE KILTE VAN HET MANAGEMENT.
    Op zaterdag 5 september 2009 schreef prof. B. Smalhout in De Telegraaf een goed stuk over een brief van Minister Klink en zijn staatssecrtaris aan de vaste Kamercommissie.
    Ik heb enkele zaken hier uitgelicht die wellicht voor de lezers van belang zijn voor hun meningsvorming. Hoewel “knippen” inhoudelijk bezwaarlijk kan zijn, heb ik mijn best gedaan om de teneur van het geplaatste stuk niet te beschadigen.

Prof. Smalhout:
    De titel en de lengte van de brief (45 pagina’s) deden al het ergste vermoeden. De titel luiddë: “Governance in de zorgsector”. Governance betekent gewoon “bestuur” of “leiding”, maar het woord “governance” klinkt schijnbaar veel indrukwekkender.
    De term “brief” is voor een stuk van 45 A4′tjes misplaatst. Als de tekst voorgelezen zou worden , dan is daar tweeënhalf uur voor nodig.

Het dicussiestuk is nagenoeg onleesbaar door een tsunami van managementtermen. De woorden “arts”, “dokter” of “verpleegkundige” komen in de tekst niet voor. Die worden , zoals gebruikelijk bij managers , aangeduid met denigrerende termen zoals “werkvloer” of “het veld”. Ook het woord “patiënt”, om wie het hier eigenlijk gaat komt in het gehele stuk niet voor. Er is slechts sprake van “cliënten”, hetgeen voor dokters een wezensvreemd begrip is. Alleen modezaken, advocaten en chique bordelen hebben cliënten. Dokters echter, hebben patiënten.
    Het oeverloze stuk staat verder bol van holle frasen en nietszeggende managementtermen.
    Er staat b.v. van alles CENTRAAL: de zorg, de cliënt, de kwaliteit, de transparantie (wat dat ook dan mag wezen ), de zorgvraag, de missie (welke?), de randvoorwaarden en natuurlijk de “governance-structuur”.
    En zo gaat het maar door. 45 pagina’s lang.
    Tussen het topmanagement meestal de raad van bestuur, en de mensen die eigenlijke werk doen, gaapt een bijna onoverbrugbare kloof.
    EN DE Z.G. “OVERHAED” , DUS DE BOVEN DE ECHTE ZORGVERLENERS GEPLAATSTE LAAG VAN BESTUURDERS EN MANAGERS, BESLAAT VAAK MEER DAN 30% VAN HET TOTALE PERSONEELSBESTAND, TERWIJL SOMMIGE ZIEKENHUISMANAGERS IEDER MEER VERDIENEN DAN 20 FULLTIMEVERPLEEGKUNDIGEN SAMEN.

Het wordt tijd dat de echte zorgverleners in het bestuur van organisaties gaan binnendringen. Het huidige management straalt zulk een onmenselijke kilte uit dat de opwarming van onze planeet daarmee praktisch gecompenseerd zou kunnen worden. Tot zover Prof.Dr. B. Smalhout.

Vrijdenker(?) onderschrijft niet alleen het voorgaande volkomen, maar vindt dat een groot deel van de genoemde toplaag moet verdwijnen dan kunnen meer zorgverleners aangetrokken worden met een betere financiële tegemoetkoming. Dat geldt ook voor de bonuscultuur bij bestuurders van banken en effectenhandelaren. U zult denken dat effectenhandelaars nu een slechte periode meemaken. IK weet beter. Bij een stijgende beurs worden veel effecten (aandele etc.) gekocht, dus provisie-inkomen. Bij dalende beurs idem dito, bi verkoop van effecten is het ook kassa c.q. provisie al of niet in vorm van bonussen.

/   Reply  / 
    1. Roos

@Vrijdenker(?) Het geeft wel weer aan waar de hoge heren goed in zijn. Veel tijd en woorden, maar eigenlijk gewoon weer niks zeggen.
      Maar dat is bij alle instanties zo, of het nou bij het bankwezen is of de zorg, overal moet alles over zoveel schijven heen, moet er over elk wissewasje vergadert en nog eens vergadert worden. Om tenslotte weer uit te komen waar men eerst was begonnen. In de tussentijd hebben de mensen waar het werkelijk om draait crisis en is nog steeds niets geregeld. En de hoge heren? Die geven zichzelf weer een aantal procenten opslag, want ze hebben het toch wel heel erg druk en zwaar (vinden ze zelf)…

/   Reply  / 
  23. Michael

Vrijdenker bedankt dat je deze inspanning voor ons op het web wilde zetten van onze gewaardeerde Bob.
    Dit soort informatie draagt altijd bij aan het inzicht die bij velen ontbreekt

/   Reply  / 
    1. Isabel Blanco Auteur

Sluit ik me helemaal bij aan

/   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>