Laatste stelling van het jaar: “Terugblik 2009″

2009 is voor velen van ons een bewogen jaar geweest. Voor een enkeling een uitstekend jaar maar we hebben vooral dalen en wat pieken gekend. 2009 laten we morgen om 12 uur achter ons in de hoop dat 2010 toch een beter jaar gaat worden. Voor ons kon het niet slechter zijn, dus we hebben goede hoop.

Daarom dan ook een stelling over 2009.

Wat is jou terugblik op het afgelopen jaar?

Lees ook:Forum, de stelling van de week
Lees ook:Jaarvoorspelling 2009 lezers paranormaal.blog
Lees ook:Geesten kunnen energie bij je weg halen
Lees ook:De stelling van de week
Lees ook:Stelling van de week, de laatste voor 2008

3 Reacties // Reageer

3 thoughts on “Laatste stelling van het jaar: “Terugblik 2009″

1. Roos

Mijn terugblik op 2009 is dat het voor mij een jaar was met flinke dalen en kleinere hoogtepunten. Het liefst kijk ik vooral vooruit en probeer lering te trekken uit datgene wat niet lekker ging het afgelopen jaar. Ik ben van nature een positieveling en zie in elke gebeurtenis een reden(toeval bestaat niet) hoe klein soms ook. Het is vaak niet makkelijk de reden te zien en om daar iets mee proberen te doen. Maar over het algemeen lukt het me altijd wel weer met opgeheven hoofd door te gaan. Ik zie 2010 dan ook met positivisme tegemoet en kan alleen maar hopen dat het een heel positief jaar word. Niet alleen voor mij persoonlijk, maar voor iedereen, want iedereen kan wel een oppeppertje gebruiken.

/  
  2. Karin

Een jaar van (gezondheids)bewustwording, doch ook spiritueel, wat meer innerlijke rust, bezinning ook wel. Inzicht waar de knelpunten en onrecht zit. Kan ook komen door mijn vernieuwde eetgewoonte. Maar ook een jaar waarop ik me moest realiseren dat deze grap ver boven mijn budget gaat; het ene gat met het andere vullen, we hebben wat meevallers gehad, waardoor we dit net konden trekken. Immers, ik hou altijd rekening met anderen, dus zorg ik dat ze niet tekort komen, ondanks mijn dure gezondheidsuitgaven.
    Verder een jaar waarbij ik me moest verdedigen tegen een aantal personen, die mijn positieve ontwikkeling probeerden teneer te drukken, met name dus in diezelfde gezondheidssfeer, maar minder vijandelijkheid ten opzichte van vorige jaar in algemene sfeer.
    Ook weer een jaar waarin ik dingen kon oppakken, die reeds lang lagen te versukkelen, maar die toch moeten (het huis, huishouden), of die gewoonweg voor mij een fijne bezigheid zijn en een evenwicht voor confrontaties met leed en narigheid, zowel inter- als intrapersoonlijk.
    Deze ontwikkeling betekende toch ook weer andere dingen afstoten, die in dat nieuwe gezochte evenwicht van mij toch wel – doordat ze niet goed gaan – teveel onbalans brachten, hoewel ik me altijd wel wat schuldig voel om ‘nee’ te zeggen. Maar ik heb nu eenmaal de neiging om (ook emotioneel gezien) teveel hooi op de vork te nemen. Prioriteiten stellen is wat ik dit jaar toch wel redelijk heb kunnen doen, maar daarvoor was mogelijk de confrontatie met gezondheidsperikelen voor nodig. Ik heb dit jaar dan ook zeker minder stress ervaren, zeker in het laatste halfjaar, ondanks zorgen … maar dat kan dus inderdaad met mijn verbeterde leefgewoonten te maken hebben.

/  
  3. Jaap van den Bold

Geluk, voorspoed en liefde kwam allemaal voorbij in 2009. Ik weet dat ik daardoor een bevoorrecht mens ben en besef dat het niet ieder jaar zo kan zijn. Ik moest het wel even kwijt, omdat ik hierdoor tegen anderen kan zeggen: blijf optimistisch, zelfs al gaat het op een moment even wat minder. Er is altijd hoop, als je maar blijft geloven vooral in jezelf, maar ook in de inspiratie die je van boven krijgt. En of dat nu van God, Alla, Boeddha of de spirituele wereld komt, dat maakt niet uit. Soms lijkt het ver weg, maar we krijgen hulp, vertrouw daar op. Ik wens iedereen vanaf deze plaats een gezond, voorspoedig en spiritueel 2010 toe!!

/  

Comments are closed.