Spieren minder belast bij Chi Running

Jarenlang blessurevrij hardlopen. Pijnvrij een marathon lopen zonder dat je jezelf de volgende dag de trap op moet slepen. Efficiënter en makkelijker hardlopen. Het kan allemaal met Chi Running. Deze nieuwe manier van hardlopen maakt gezond sporten zonder blessures mogelijk.

Chi Running is geschikt voor lange afstandlopers, recreanten en blessuregevoelige lopers.

Bij deze manier van sporten worden de spieren minder zwaar belast dan normaal waardoor er minder blessurerisico is voor heupen, knieën, schenen, kuiten en achillespezen.

Chi is het uitgangspunt bij Chi Running,dus geen sterke benen of spierkracht, maar Chi. Dit is je kern, je krachtcentrum. De kunst is deze kracht samen te laten werken met de kracht van de natuur, de zwaartekracht. Dit doe je door je mentaal te focussen en je lichaam te ontspannen.

Hardlopers worden vaak gedreven doordat ze beter willen zijn dan anderen of omdat ze een bepaald record willen verbeteren. Overbelasting en blessures liggen dan al snel op de loer.

In Chi Running staat juist het proces centraal. Het ontwikkelen van de looptechniek. Ontspanning in plaats van inspanning. Wanneer je ontspannen loopt, loop je sneller.

Lees ook:Train je lichaam en geest met ‘Ki’…
Lees ook:‘Ik moet leren dat je soms best een beetje mag ontspannen’
Lees ook:Powergenezing met de kracht van liefde…
Lees ook:Blessurevrij door Chi walking
Lees ook:Amerika grootste slachtoffer van apocalyps 2012?

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>